این روزها با سفر نه چندان ضروری استاندار هرمزگان به ایتالیا انتقادات برخی از رسانه های مستقل و اصولگرا استانداری را تنگنا قرار داده است. حقیقت این است استاندار به سبب فاصله گرفتن از مطبوعات قدرتمند اصلاح طلب استان مدتهاست که در حوزه رسانه مقهور تیم های رسانه ای اصولگرای هرمزگان شده است. چند سالی از حضور جاسم جادری در سمت استاندار هرمزگان گذشته است با این حال عملکرد وی و مدیرانش چندان مورد رضایت بخشی از نخبگان، نمایندگان ،احزاب روزنامه نگاران و شخصیت های سیاسی نیست. این نارضایتی صرفا معطوف به طیف مستقل و اصولگرا نیست و جادری توفیق چندانی در همراهی بزرگان اصلاح طلب و اعتدالیون استان کسب نکرده و اینان نیز در ابتدای شروع بکار دولت دوازدهم خواستار تعویض وی هستند. فاصله گرفتن جادری از طیف اصلاح طلب استان در ابتدای حضورش و اشتباه محاسباتی در انتخاب مدیران و مشاوران بخش رسانه ای و روابط عمومی که مورد اعتراض طیف اصلاح طلب استان بود آغاز شد. این روند طی چهار سال گذشته ادامه پیدا کرد و روابط عمومی استانداری با درگیری های غیر ضروری بخصوص با یکی از نمایندگان نشان داد که استاندار در این زمینه عملکرد ناموفقی داشته و چه بهتر بود نصایح بخش بزرگ رسانه ای اصلاح طلب استان را در نظر میگرفت. جالب اینجاست که جاسم جادری بارها از عملکرد رسانه های رقیب دولت نظیر صداوسیمای هرمزگان انتقاد کرده و از اینکه توفیقات دولت را در هرمزگان پوشش نمی دهند گلایه کرده است که البته امری عجیب و غریبی نیست، اما نکته اینجاست که چرا استانداری از جراید مهم اصلاح طلب استان فاصله گرفته است. استاندار هرمزگان سال گذشته در یک نشست مطبوعاتی بیان داشت: معتقدم از طرف دولت کسی حرف نمی زند و دفاع نمی کند که این موضوع بیانگر آن است یا رسانه نداریم یا امکانت مان کم است یا امکانات تبلیغی مؤثری نداریم. جادری گفت: از این موضوع گله مندم که چرا مدیران گزارش کاری از عملکرد خود نمی دهند و از آن ها خواستم عملکرد خود را براساس واقعیت ارائه دهند تا دولت مورد هجوم و قضاوت غیرمنصفانه قرار نگیرد. حال باید از وی پرسید آیا به ارزش مطبوعات اصلاح طلب و همسو با دولت پی برده اید یا همچنان در بر یک پاشنه می چرخد؟ عملکرد رسانه ای استانداری به سبب نگاه خاص استاندار به عده ای و بی اهتمامی به بدنه اصلی مطبوعات همسو با دولت اگر همچنان ادامه یابد ضرر اصلی را استانداری خواهد برد که از نظرات طیف نخبگان همسو با دولت بهره نمی برد و در تنگناها بی یاور خواهد ماند. ازسویی عملکرد نسبتا ضعیف استانداری در این چند ساله قابل اعتناست و اگر نگاهی به جراید بیندازیم به جز تمجید جناب ذولقدر نماینده شرق استان از عملکرد استاندار عملا تحسینی مشاهده نمی شود. در مجموع ضعف عملکرد استانداری تنها معطوف به حوزه رسانه ای نمی شود ،اما اینکه نماینده عالی دولت در استان تعاملی با مطبوعات اصلاح طلب نداشته را باید یک ضعف بسیار مهم انگاشت که البته نباید از نگاه ریٸس جمهور محترم دور بماند.
نویسنده گلخنی
خارخاسک ...