طنز بندرعباس پیش به سوی توسعه

خرید بک لینک

ستون طنز کلپک سلام
بندرعباس پیش به سوی توسعه

سرانجام یک مدیر شهری حاضر به مصاحبه با کلپک شد همین دیروز با یکی از مدیران حوزه شهری مصاحبه ای ترتیب دادم که به نظرم عالی شده، اینکه دلم نیومد شما رو از این فیض محروم کنم.پس بخوانید و لذتش ببرید.

شهروندان عزیز در خدمت یکی از مدیران ارشد حوزه شهری بندرعباس جناب خورزو خان هستیم. بدون مقدمه از جناب خورزو می خواهم در مورد ایجاد ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و داغان شهر بندرعباس توضیحاتی ارائه دهند؟

خورزو خان؛ به نام خدا ، ببنید این را به جد عرض کنم واقعا دستاورد کمی نیست ، مدیران زحمتکش شهر طی سالها مدیریت و با استفاده از روش نوین مهندسی معکوس به این مهم دست یافتند!
در ضمن طبق گفته شهردار عزیزمون فقط ۴۳ درصد شهر شامل بافت فرسوده هست و ما قصد داریم با همت و همراهی همین اعضای شورای شهر که حتم داریم باز هم رای میارن بعد از احیای این محلات زمینه ایجاد زیرساخت های بزرگ رفاهی برای مردم مهیا کنیم

کلپک ؛ ببخشید یعنی این اوضاع داغون محلات کی دقیقا درست میشه ؟

خورزو خان؛ اگر به همین بچه های فعلی شورا رای بدین تا سه ماه دیگه مبلمان شهری بندرعباس با بندر سیدنی استرالیا همسطح بلکه بهترتر خواهد شد.

کلپک ؛ جناب خورزو خان حالا از هشتصد هکتار محله داغون که بگذریم کاش اقلا یک فکری به حال شهروندان می کردید، متاسفانه در خیلی از محلات سگ و گربه و معتاد ولگرد از سر و کول محلات بالا میرود!!؟

خورزو خان؛ ببنید نگرش ما احترام به موجودات زنده هست، ما معتقدیم ازادی عمل حق سگ و گربه هست و این وسط چهار نفر هم وحشت کنند به درک !!

کلپک ؛ جناب مدیر این مدینه فاضله جنابعالی فاضلاب داغونی داره ، متاسفانه فاضلاب در خیلی از محلات مثل چشمه از وسط کوچه ها جاری هست!!

خورزو خان ؛ اصلا هم این طور نیست، اتفاقا از دیدگاه علوم نوین شهری ، جاری بودن فاضلاب به صرفه ترین روش دفع پسماندهای مایع در محلات هست. تنها ایراد این وضعیت شرایط سخت عبور مرور هست که ما از اهالی خواستیم با پوشیدن چکمه با شادمانی در فاضلاب های شهر جست و خیز کنند!!

کلپک ؛ ببخشید اما برخی معتقدند که مجوزهای برج سازی در کوچه های کج کوله و بدون پارکینگ، کمبود روشنایی معابر، نبود سیستم مکانیزه دفع زباله و همچنین کمبود فضای سبز، خیابان های عجیب و غریب ، محلاتی پر از مواد فروش و معتاد کارتن خواب، شرایط چندان ایده آلی نیست!؟

خورزو خان؛ متاسفانه بیشتر مطبوعات دنبال سیاه نمایی هستند ، ما صدها طرح پنهان بنیان داریم که در چشم انداز ابد و یک روز خودش رو نشان خواهد داد. ببنید ما در خیلی از حوزه ها به خودکفایی رسیدیم در زمینه صدور معتادین و مواد فروش ها طرحی در دست داریم که اینها را به خارج صادر کنیم ، در حوزه شهری نیز همچنان که اشاره کردم ما طبق یک طرح نوین در حال اجرای پسا پس رفت هستیم و اگر دندان روی جیگر بگذازید و به اعضای شورای شهر فعلی رای بدین چهار هفته دیگه دیگه اغلب گردشگرهای دنیا بجای بازدید از آبشار نیاگارای کانادا از همین خور گورسوزان خودمان بازدید و کلی ارز خارجی نصیب مملکت می شود.

کلپک:در مورد خیابان های بن بست و عجیب غریب شهر نظری ندارید، مثلا یک باند خیابان جنب هتل هرمز برای چه کور کردین؟
خورزو خان:لابد چشم چرانی میکرده شایدم از قدیم کور بوده
کلپک: از کنار بیمارستان شهید محمدی که رد می شویم یهو خیابان بن بست می شود باید یک دور باطل بزنیم برگردیم سرجای اولمون اون چیه داستانش؟
خورزو خان:این همش نتیجه خلاقیت مدیران شهری و اعضای شورای شهر هست این همش خاطره هست همش تنوعه
کلپک: خیابان های دو طرف خور گورسوزان وقتی به بلوار کمربندی میرسه دچار نود درجه پیچ کور میشه خدایی فقط بمن بگو این خیابان رو کی طراحی کرده؟
خورزو خان: طراحی نمیخواد هر جور خور پیچیده ما هم پیچیدیم اون یه تیکه آخری که هم گذاشتیم یه لقمه نون گیر صافکارها بیاد بالاخره اونام زن و بچه دارن خرج دارن نمیشه که تصادف نشه
کلپک: سه باند خیابان نزدیک اداره کل مخابرات درست کردین آخرش هر سه تا خیابون به یه کوچه ختم میشه میرسه به شهر نمایش اینو کی معماری کرده؟
خورزو خان:مرد حسابی چرا گیر دادی به شگفتی ها و عجایب شهر اینا همش جاذبه هست
کلپک: میتونید دو تا کوچه در بندرعباس معرفی کنی که از لحاظ طول و عرض شبیه هم باشند؟
خورزو: ببینید بنای خلقت بر مبنای تفاوت ها شکل گرفته اصلا همه جذابیت این شهر در همین کوچه های کج و کوله هست بازم تکرار می کنم به بچه هامون رای بدین انشالله دو روزه همه جا رو آسفالت می کنیم مخصوص دهن گشادت
کلپک: میشه بپرسم مردم چطوری باید عرض خیابان رو طی کنند تا وارد ایستگاههای بی آر تی شوند؟
خورزو خان:خدایی اینو خودمم نمیدونم یعنی الان یکساله به این قضیه فکر می کنم هنوز جوابی براش پیدا نکردم

کلپک ؛ و سوال آخر جنابعالی چطور مدیر شدید؟

مدیر خورزو؛ مارمولک نیم وجبی من که میدونم مزدور سرویس های بهداشتی هستی، میخوای با این دروغ ها مردم را دلسرد کنی ولی از قول من به اربابانت بگو کور خوندین الان هم تا لهت نکردم بزن بچاک

#کاظم_گلخنی_طنزنویس

+ نوشته شده در یکشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت 13:0 توسط کاظم گلخنی |
خارخاسک ...

ما را در سایت خارخاسک دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 194 تاريخ: شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 6:51

صفحه بندی