
وقتی معماری بستکی مهاجرت کرد دوران اوج بستک در استان هرمزگان از روزگار صفویه با مرکزیت مذهبی آغاز شد و در زندیه به اقتدار سیاسی و حکومتی انجامید. رشد اقتصادی و تجاری در آغاز دوران قاجار، بر زایندگی فرهنگی این دیار تاثیری فراوان داشت و معماری بستک در بستر چنین جریان تاریخی و شرایط جغرافیایی و سیاسی، توانست فرصتی برای رشد و انسجام پیدا کند و معماران هوشمند این دیار نیز به نوعی در توسعه فرهنگی کرانه های خلیج فارس سهم بزرگی داشتند. به اعتقاد فراهانی، پژوهشگر و طراح ایرانی، سبک معماری بستکی در دل ...
ادامه مطلب
xa0 با حضور دادستان بندرعباس و حکم قضایی صورت گرفت؛تخریب قسمتی از پروژه آکواریوم شهرداری بندرعباسخبر برای خیلی ها که از بتنی شدن ساحل مرکز شهر مطلع هستند چندان تکان دهنده نبود. اما از اینکه یکی اعضای شورای شهرxa0 از این دسته گل حریم شکن دفاع کرده بود ، شوکه شدند. داستان از این قرار است ؛ با حضور دادستان...
ادامه مطلب