
بنادر جنوبی در دوره ساسانیوقتی سلسلهٔ ساسانی در ایران جانشین سلسلهٔ اشکانی شد، اردشیر تصمیم گرفت که دولت هخامنشی را که پیش از حملهٔ اسکندر در ایران حکومت میکرد احیا کند. وی برای خود سلسلهٔ نسبی ساخت که به سلاطین هخامنشی میرسید، و اراده کرد که در ایالات شاهنشاهی او فقط لهجهای را به کار برند که کمتر با زبانهای خارجی مخلوط شده باشد. اردشیر چنین طرح ریخته بود که کشورهایی را که سابقاً در دست هخامنشیها بود و اکنون قسمتی از آن را مردم «یوچه» (زردپوستان شرقی) در مشرق و قسمت دیگر را رومیها در مغرب تصاح...
ادامه مطلب